COLOQUIO DE LA SEMANA

Coloquio de Astrónomos Distinguidos. Al terminar tendremos un breve convivio, !Los esperamos!

Ponente: Sandra M. Faber (UCO Lick/University of California, Santa Cruz)

Hora y Lugar:  12:00h, Sede IA-CU,
 Auditorio Paris Pishmish

Titulo: A Toy Model for the Evolution and Quenching of Galaxies after z~3.

Resumen:  I will discuss a toy power-law model for the growth of black holes in galaxies and their role in quenching.  Galaxies while star-forming are assumed to exist at the centers of relatively undisturbed dark halos, and their stellar mass and radii are linked to halo properties via simple relations.  Central stellar density is assumed to correlate with black hole mass.  Quenching occurs when total energy emitted by the black hole equals some total energy needed to heat the halo, which is assumed to equal the gravitational binding energy of the halo gas. These assumptions match the observed distributions of star-forming and quenched galaxies in the R_e - M* and Sig_1 - M* planes from z ~ 3 to now.  An implication is that halos are a 2-parameter family that imprint their properties on the 2-D family of galaxies and that halos and the BH masses are connected through galaxy effective radii.

Información sobre otros coloquios

Coloquios IA-UNAM Anteriores

Coloquios IA-UNAM Futuros

Dudas y comentarios:

Nissim Fraija, Aldo Rodriguez (Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.)